Ankeren

Bestwel vaak zien we héle grote ankers liggen op de kade in havens. Dat zijn ankers van piratenschepen die de mensen hebben gevonden op de bodem van de zee. Lang geleden waren er piraten die met hun grote houten schepen altijd voor anker gingen. Daarna voeren ze met een klein bootje naar de kant om …

Een schildpad in Bonifacio

Bonifacio is een hele coole stad die op een rots is gebouwd. Sommige huizen hangen soort van over de rots. Echt bestwel eng! Ik zou daar niet in durven wonen hoor. We hebben gewandeld door het oude stadje en op een andere dag, vroeg in de ochtend toen het nog niet zo warm was, maakten …

Zee zo glad als een spiegel

De vorige keer lukte het niet om in Bonifacio te komen omdat we harde wind tegen hadden, maar dit keer was er geen zuchtje wind. De zee was zo glad als een spiegel. Bestwel bijzonder eigenlijk, want dat maken we niet vaak mee. We moesten dus op de motor varen. Ik vond het wel prima, …

Lego

We hebben op de boot best veel Lego. Papa zegt dat dat perfect speelgoed is voor aan boord, het neemt relatief weinig ruimte in en het verveelt nooit. Met papa heb ik al heel veel dingen gebouwd. Soms bouwen we een set volgens het boekje. Maar we verzinnen ook zelf dingen om te bouwen, freestyle. …

Stoere zeiltocht naar Sardinië

We waren op weg van Propriano in Corsica naar Bonifacio, maar onderweg draaide de wind tegen en werd steeds harder. Eerst voeren we rustig op de motor omdat er geen wind was. Ik kon toen lekker binnen spelen. Maar ineens ging het harder waaien en hoorde ik papa en mama overleggen. Ze zeiden dat ze …

Octopus

“Kijk! Een grote inktvis” riep mama die op het dek stond. Papa en ik kwamen er snel aan. En ja hoor, we zagen een grote inktvis zwemmen vlak onder het water oppervlak, dus we konden hem goed zien. Hij was al snel verdwenen naar de andere kant van de haven, maar op internet vonden we …

Oversteek naar Corsica

Om van Italië naar Corsica te gaan moesten we een lange oversteek maken. We vertrokken middenin de nacht, maar toen lag ik nog lekker te slapen. Papa en mama waren blij dat ik nog sliep, want de golven waren bestwel ruw en de boot werd erg heen en weer geslingerd, maar daar had ik gelukkig …

Weer varen

Toen we terug kwamen uit Spanje hadden we een laatste week op onze overwinterplek in Beaulieu-sur-mer. Dus we konden nog een laatste keer naar het Musée océanografique. En ik moest afscheid nemen van mijn vriendjes Azzurra, Leopold, Caspar en Gustave. “Eindelijk!” riep ik toen we de haven uitvoeren en “au revoir” tegen iedereen die ik …

Coole camper

Papa, mama en ik gingen een week in Spanje op vakantie met een hele coole camper. Eerst waren we nog even in Nederland en kon ik naar school, daarna gingen we met het vliegtuig naar Valencia. Ik mocht bij de piloot in de cockpit kijken. Ik was super nieuwsgierig naar de camper. Ik mocht voorin …